Pagina's

maandag 18 juni 2012

Integreren door het EK in Polen

Ik heb de stad nog nooit zo vol gezien als afgelopen zaterdag. In de Fan Zone waren verspreid over de hele dag 90.000 mensen en nog vele duizenden hielden zich ergens anders in de stad op. Het was een prachtig gezicht, die zee van wit-rood uitgedoste Polen. Ik ben er volledig door ingepakt en ben in deze week in één klap een heel stuk verder in mijn integratieproces. Zo ver zelfs dat sommige Polen die ik sprak niet wilden geloven dat ik echt niet Pools was en ook geen Poolse ouders dan wel grootouders had.

Samen met duizenden supporters naar de Fan Zone in Wrocław

Wat betreft het voetballen is het voorbij nu in Wrocław: er worden geen wedstrijden meer gespeeld in ons stadion. Hoe het verder zal zijn in de Fan Zone de komende weken zal me benieuwen en ook welk team ik nu zal gaan supporten. De teleurstelling was groot toen Polen het toernooi moest verlaten en voor mij kwam daar gisteren nog een klap bovenop toen ook Oranje het liet afweten.

Of ik ooit nog eens zoiets als dit zal meemaken weet ik niet, maar gelukkig hebben we de foto's nog:








Lees ook:


Geen opmerkingen: