Pagina's

woensdag 28 september 2011

Vliegangst en bagagefobia

Deze zonovergoten dag lijkt een goed startsein te zijn voor de komende 20 dagen. Ik zit in de trein op weg naar Eindhoven Airport, waar een vliegtuig staat te wachten om mij, en nog wat anderen, naar Wroclaw in Polen te brengen. Nooit eerder heb ik alleen gevlogen en ook ben ik nooit eerder op het Brabantse vliegveld geweest. Het enige dat ik ervan weet is dat er anderhalve maand geleden een Pool is neergeschoten door de marechaussee. Blijkbaar kwam hij verward over en zwaaiden met een mes. Ja, dat moet je ook niet doen, hè? Vooral niet op een luchthaven. Dat vindt de marechaussee niet leuk!

Voor een variant op deze gebeurtenis ben ik niet zo bang, maar het idee dat ik alleen ga vliegen beangstigt me wel een beetje. Ik ben vooral bang dat mijn mede-passagiers het niet heel erg zullen waarderen als ik ze in hun handen knijp tijdens het opstijgen en opnieuw tijdens de landing. Nog iets minder dan drie uur en dan weet ik of ik geschikt ben voor een 'solo-vlucht'.

Materiële zaken zijn eigenlijk mijn eerste zorg. Volgens mij heb ik veel te veel handbagage bij me. Al hoor ik om me heen dat de regels vrij soepel zijn en ik me niet zo druk moet maken, toch hen ik mijn twijfels. Overal staat aangegeven dat je maar één stuks handbagage mee mag nemen en ik heb een rolkoffertje EN een laptop rugzak bij me...

Hopelijk werkt mijn gave om lief te lachen in combinatie met het zomerse weer wel in mijn voordeel. In ieder geval heb ik twee uur om in te checken en te boarden. Zolang ik maar niet uit verveling met een mes ga lopen zwaaien komt alles vast goed!


Published with Blogger-droid v1.7.4

2 opmerkingen:

www.travellingwell.nl zei

Ik heb niets gehoord in de media van een leuke jongedame, die opgepakt is op Eindhoven Airport, dus zal het meegevallen zijn!

Unknown zei

Ja, die werd door haar lieve moeder op het rechte pad gehouden ;)