Pagina's

maandag 21 juli 2008

De enge flatkat has returned!


    Hij is groot,

    Enigszins eng,

    Hij heeft me al eens gebeten,

    Hij eet mijn eten op

    EN hij pist mijn schoenen onder.



Gelukkig is hij dan ook niet van mij, naar van de buren. Ik krijg alleen af en toe bezoek van hem. Helaas ook midden in de nacht en dat is dan toch wat minder. Je hoort hem al van ver aan komen, luid miauwend, vragend om een deur van een bezorgd baasje die open gaat. Maar dat gebeurt niet, dus gaat de kat, met zijn imposante gedaante op zoek naar een kamer aan de galerij waarbij de deur net zo ver open kan zodat hij naar binnen kan.

Ik lig intussen heel stil, met mijn adem ingehouden in mijn bed, te hopen dat hij niet binnenkomt. En toch weet je uit ervaring dat het gaat gebeuren... (*schrikt wakker* Geritsel in mijn kamer. Ooh, alleen geritsel... GERITSEL?!?!?! WTF !!! Ooh, nee, de flatkat weer!)

Hij komt na 5 minuten toch voorzichtig binnen, komt er al snel achter dat mijn prullenbak leeg is en besluit dan dat er niks te beleven valt. Gelukkig maar, wat een lieve kat, toch maar de deur dicht doen voor een betere nachtrust!


Geen opmerkingen: