Pagina's

dinsdag 17 augustus 2010

Terug van eigenlijk nooit weg geweest

Tot mijn grote schrik zag ik vandaag dat het al meer dan een jaar geleden is dat ik voor het laatst mijn blog heb geüpdate. Ik kan dit goed verklaren, omdat ik me het afgelopen jaar bezig heb gehouden met het inhalen van alle dingen die ik nog moest doen voor mijn opleiding journalistiek.

Zo heb ik stage gelopen bij MediaFreak.nl waar ik voor de redactie New Media Lab al mee bezig was. Direct na deze redactie ben ik gaan freelancen voor MediaFreak en zo kwam het balletje te rollen om er ook een stageplek van te maken. Voor het eerst in de geschiedenis van de SvJ mocht iemand (ik dus) stage lopen vanuit huis. Aangezien het een New Media stage is en er vooral op internet gewerkt wordt was dit heel goed haalbaar.


Ook de ontbrekende redactie en bijbehorende redactieruimte speelde mee, in principe was ik de enige fulltime werknemer bij MediaFreak. Met hulp van Ralf van Kouwen (de baas) en een aantal freelancers heb ik in drie maanden tijd de site naar een hoger niveau getild. Door stagebegeleider en New Media-goeroe Peter Verweij en Ralf van Kouwen is mijn stage beoordeeld met een 8!

Ik heb ontzettend veel geleerd bij deze site, vooral het zelfstandig werken en het nemen van beslissingen over de nieuwsgaring. Helaas bleek na mijn stage dat er geen nieuwe stagiair was die mijn taken over kon nemen. Samen met Ralf en de freelancers hebben we met pijn in ons hart besloten de site offline te halen.

Na deze stage heb ik de redactie Kunst & Cultuur gevolgd, verschillende opdrachten gemaakt en de keuzevakken Reisverhalen en Ken Uw Klassieken afgesloten. Al met al brengt dat me op het punt dat ik bijna mag afstuderen! Vanaf 1 september ben ik bezig met het vormen van mijn Visie, de theorie rond Freelance leren en het voorbereiden op het Examengesprek. Als alles volgens plan loopt zou ik zomaar mijn HBO Journalistiek diploma nog in 2010 kunnen halen! En dat maakt mij een blij mens.







Een aantal producties uit mijn MediaFreak stageperiode:

  
Lange Frans op de Millionair Fair                                Katja Schuurman over S1NGLE

Geen opmerkingen: