Pagina's

vrijdag 22 mei 2009

Schotse Hooglanders

Vandaag een heerlijk rustig dagje gehad, ik ben nieuwe applicaties wezen zoeken voor mijn telefoon. Dat is aardig gelukt, zo heb ik weer een goedwerkende Gmail app, Google Maps staat er weer op en ik kan op nog meer manieren communiceren als ik daar behoefte aan heb.

Ook heb ik me aangemeld bij QIK.com en heb hun applicatie geïnstalleerd. Hier kan je live streaming video's maken met je mobiele telefoon. Omdat ik een Nokia N95 heb met 5 MP camera worden dat best leuke filmpjes. Ze worden direct op internet vertoond zo gauw ik begin met opnemen, er zit wel een kleine vertraging in, maar daarna komt hij automatisch als opgeslagen video op mijn QIK site te staan. Ook wordt daarbij je GPS-positie bepaald zodat je weet waar ik gefilmd heb.

Om het programma te testen ben ik op de fiets tijdens mijn boodschappen rondje door Almelo langs de Schotse Hooglanders gefietst die in de Gravenallee staan. Zie hier het resultaat:



Geen opmerkingen: